"It Deel",

It Deel rint fan de spoarbrege by Deelswâl nei de Meinesleat, frijwol rjochtút-rjochtoan en it hat in wichtige funksje hân foar it skipfeart nei it Hearrefean en it Oaljefabryk fan Ulbe Twijnstra te Akkrum. Sipma skriuwd yn Fr. Nammekunde 2,125 dat yn "Deel" it Aldfryske "delva" (=dolle) sit. Der is altiten fan útgien dat it Deel groeven wêze sil foar de ôffier fan turf út de omkriten fan it Fean: de oanmaak fan turf dêr is roait men op sawat 1550 (Binnendiken en Sliperdiken fan Rienks en Walther side 44) en dat soe ynhâlde dat it Deel om dy tiid hinne groeven wêze sil. Dat strykt net mei de oarkonde út 1496, dêr't fan it Deel sprake is. Hâlde wy rekken mei it ôfwetterjen fan oare fjearten op it Deel (de Leets, de Boarnster Wjittering en it Akkrumer rak) dan mei oannomd wurde, dat ek foar it ferfeantsjen hjir in geul of slinke lein hat, dy;t it oertallige wetter ôffierde. (Ut Toponymy fan Akkrum en Nes fan Merten Bakker.1982).

 

"It Deel",

It Deel loopt van de spoorbrug by Deelswâl naar de Meinesleat, vrijwol rechtuit en it heeft een belangrijke funktie gehad voor de scheepvaart naar Heerenveen en de Oliefabriek van Ulbe Twijnstra te Akkrum. Sipma schrijft in Fr. Nammekunde 2,125 dat in "Deel" het oud Friese "delva" (=dolle) zit. Men is er altijd van uitgegaan dat het Deel gegraven zal zijn voor r de afvoer van turf uit de omgeving van Heerenveen: de aanmaak van turf is schat men op ongeveer 1550 (Binnendiken en Sliperdiken van Rienks en Walther blz. 44) en dat zou betekenen dat het Deel die priode gegraven moet zijn. Dat klopt niet met de oorkonde uit 1496, waarvan het Deel sprake is. Houden wij rekening met het afwateren van andere vaarten op het Deel (de Leets, de Aldeboarnster Wjittering en het Akkrumer Rak) dan mag  worden aangenomen, dat ook voor de vervening hier in geul of slinke heeft gelopen, die het overtallige water afvoerde. (Uit Toponymy fan Akkrum en Nes fan Merten Bakker.1982).